Vaak moe? Dit is wat je er tegen kunt doen


Health & More / woensdag, juni 5th, 2019

Moe zijn is (hopelijk) verleden tijd met deze tips

Moe zijn is natuurlijk heel erg vervelend, maar helaas ontkomen we er vandaag de dag met onze drukke leventjes er niet altijd aan. Je moe en futloos voelen, iedereen kent het denk ik wel. Van een vakantie of een vrij dagje kan je al heel erg opknappen, maar wat als je geen vakantie kunt nemen of dat vrije dagje? Met deze tips krijg je toch even weer een energieboost.

Neem een avondje voor jezelf.

Natuurlijk krijg je energie van een gezellig avondje met je beste vriendin of beste vriend, maar soms is het gewoon lekker om even helemaal alleen te zijn en je gewoon even “uit” kan staan. Je hoeft met niemand te praten, en je hoeft nergens naar te luisteren. Het enige dat je hoeft te doen is lekker te Netflixen, of een goed boek lezen onder het genot van een zak chips.

Een pamper momentje.

Als je dan toch al een avondje met jezelf hebt ingepland kun je net zo goed de maskertjes en crèmes uit de kast trekken. Netflixen is leuk maar je staart natuurlijk de hele tijd naar een scherm en ook daar kun je moe van worden. Mocht je gezegd zijn thuis met een bad duik daar dan lekker in met een maskertje en luister naar je favoriete muziek. Smeer je hierna in met bodylotion en lak je nageltjes in een lekker kleurtje.

Maak een wandeling.

Verstand op nul en gaan! Deze werkt voor mij vaak heel erg goed. Wandel door een mooi natuurgebied of wandelroute, niets is fijner om even weg te zijn van alles en iedereen en je even helemaal te verliezen in de natuur. Zeker weten dat jij je hierna stukken beter voelt.

Stop met piekeren.

Ja, ik weet het. Makkelijker gezegd dan gedaan, trust me, ik ben een enorme piekeraar dus ik weet waar ik het over heb! Maar je zorgen maken en piekeren en analyseren kost zoveel energie en je zult merken dat wanneer je alles (inclusief de meningen van anderen) waar jij je zorgen over maakt van je af kan laten glijden, jij je daarna een stuk energieker voelt. Probeer het maar eens! Zoals Newt Scamander zegt: “worrying only means you suffer twice”. Zo waar!

Eet gezond.

Ik weet als geen ander dat het verleidelijk kan zijn om iets simpels op te warmen als je het druk hebt, maar zodra je een gezonde maaltijd voor jezelf klaarmaakt voel jij je al beter. Je weet dat je binnen krijgt wat je nodig bent en daarvan alleen al krijg je meer energie.

Zet je telefoon uit.

Whatsapp, Instagram, DM, telefoontjes en mailtjes it can all be a bit much. Laten we eerlijk zijn. Dankzij onze telefoons staan we altijd “aan“. Zet hem maar eens uit en disconnect jezelf maar eens van de wereld, er golft een zee van rust over je heen.

Doe dingen waar je blij van wordt.

Doe je elke dag werk waar je niet blij van wordt? Zeg je altijd uit plichtsgevoel maar ja tegen dingen waar je eigenlijk helemaal geen zin hebt? Geen wonder dat jij je moe en futloos voelt! Het is belangrijk om plezier in je werk te hebben want daar krijg je ook energie van. Natuurlijk is geen enkel werk iedere dag leuk, maar het grotendeels hoort dat wel te zijn. Als je iedere dag snakt naar het moment dat je naar huis kunt is het misschien verstandig om ander werk te zoeken.

Ik hoop dat je iets aan deze tips hebt en dat jij je in ieder geval minder moe kunt gaan voelen erdoor. Heb jij nog een goede tip let me know in the comments below!

Something is wrong.
Instagram token error.

7 Replies to “Vaak moe? Dit is wat je er tegen kunt doen”

  1. Hoop dat het vandaag beter met je gaat mop en dat je inmiddels weer vooruit kijkt 🙂
    Zat net de luisteren naar Ariana Grande en ik moest denken aan jou. Gewoon denken bij degene die jou heeft laten lopen: Thank you… NEXT!!! :-p

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.