** Review ** Fantastic Beasts and the Crimes of Grindlewald – Blogmas 19

Blogmas, Films en series, Review / woensdag, december 19th, 2018

Door alle privé hectiek en deze drukke maand zou ik het bijna vergeten zijn- mijn review over Fantastic Beasts and the Crimes of Grindlewald. Shame on me als immens groot Harry Potter fan!

Let op kan spoilers bevatten!

Voorwoord.

We gaan met dit tweede deel uiteraard verder waar we gebleven zijn. Alleen gaat er in deze film werkelijk een hele nieuwe wereld voor ons als kijkers open. In tijd van 134 minuten komt er zoveel nieuwe informatie op je af dat het soms gewoon zonde is om met je ogen te knipperen. Kijk het voordeel dat we natuurlijk allemaal hadden met Harry Potter waren de boeken. We hadden al achtergrond informatie. Met Fantastic Beasts is dit natuurlijk helemaal niet het geval het is een totaal nieuwe wereld die JK Rowling voor ons gecreëerd heeft. En dat maakt het zowel spannend als overweldigend. Want vond je dat deel 1 al heel veel informatie bevatte maak je dan maar op voor deel 2!

Het verhaal.

Deel 2 gaat verder waar we uiteraard gebleven zijn na deel 1. Newt Scamander heeft inmiddels zijn boek geschreven Fantastic Beasts and where to find them en door de ontsnapping van Grindlewald staat heel Europa op red alert. Het Ministerie van Toverkunsten probeert dan ook zoveel mogelijk mensen te rekruteren voor de aankomende oorlog die niet te stoppen lijkt. Maar Newt wil hier niets van weten. En keert het Ministerie zijn rug toe, zijn broer die wel werkzaam is voor het Ministerie probeert hem nog over te halen maar dit mocht niet baten. Newt voelt zich totaal niet begrepen door zijn broer en veelal andere mensen, hij zoekt niet voor niets toevlucht tot zijn geliefde magische wezens.

We zien vervolgens dat Newt een heel complex tot zijn beschikking heeft waar hij met deze magische wezens werkt, hun een thuis biedt en zelf ook woont. Hij heeft zelfs een vrouw die werkzaam is bij hem. Tot opeens Jacob en Queenie bij hem in huis verschijnselen. Jacob oogt vreemd en doet vreemd zelfs voor zijn doen, wat niet zo gek blijkt te zijn want Queenie is zo bang dat hij bij haar weg gaat dat ze hem behekst heeft. Eenmaal na een ruzie verbreekt ze haar controle over hem en verdwijnt. Het lijkt Newt raadzaam om het advies dat hij eerder van Dumbledore gekregen heeft, naar Parijs gaan en proberen Creedence die het toch uit het eerste deel overleeft blijkt te hebben te vinden voordat Grindlewald dat doet, op te volgen. Hij vermoed dat zowel Tina waar Newt gevoelens voor heeft ontwikkeld sinds hij haar in het eerste deel gezien heeft daar ook op zoek is naar Creedence omdat zij tot dusver de enige is geweest die echt tot hem kon doordringen. En Jacob vermoed dat dit de beste manier is herenigt te worden met Queenie, die onlosmakend verbonden is met haar zus Tina, zodat ze hun ruzie kunnen bijleggen.

Het avontuur begint. Newt en Jacob werken samen in Parijs om Tina en daarmee Creedence te lokaliseren en stappen vol in de vooravond van de oorlog die op het punt staat uit te breken dankzij Grindlewald en zijn groeiende volgers.

Conclusie.

Ik wil liever niet teveel informatie weggeven voor degenen die de film nog niet gezien hebben. Want meer dan dit bovenstaande kan ik er niet over vertellen zonder dat ik immense spoilers weggeef of complete plots weggeef. Er gebeurt heel erg veel in deze film en er komt een stortvloed aan nieuwe informatie over je heen. We leren opnieuw een hele nieuwe cast kennen, en diens achtergronden en verhalen. In tijd van iets meer dan twee uur proberen de filmmakers je zoveel mogelijk basis informatie te geven voor de volgende film.

En dat maakt het best intens om naar te kijken. Ik heb de film nog maar 1 keer gezien en ondanks dat ik de film fenomenaal vind, het geweldig vind dat het magische verhaal verder gaat, moet ik deze film nog wel een keer kijken wil ik alle nieuwe informatie en gebeurtenissen echt helemaal verwerken en opslaan.

De film zit vol nieuwe personages, waarvan Grindlewald toch echt mijn favoriet en dit is niet louter omdat deze rol vertolkt wordt door Johnny Depp, maar hoe hij de rol neerzet. Grindlewald is alles dat ik verwacht had dat hij zou zijn en meer. Zijn charisma en pragmatische manier van zijn visie overbrengen zorgt ervoor dat je gemakkelijk onder zijn invloed kan komen te staan. En dus ook verklaard waarom zijn volgers zich in rap tempo uitbreiden. Johnny zet een fenomenale performance neer als deze legendarische schurk!

Voor alle Harry Potter fans moet je deze franchise gewoon gezien hebben. Deze film brengt de magische wereld echt naar een totaal ander level. En voor alle fans van mijn leeftijd- de 30ers die zijn opgegroeid met de Harry Potter personages zijn deze films misschien ook extra leuk omdat het zich in de volwassen wereld afspeelt, geen scholieren, maar volwassen tovenaars en heksen die hun weg in de wereld proberen te vinden. Onder de druk van een woedende oorlog.

Heb jij deze film al gezien? Zoja, wat vond jij ervan? Ik ben heel benieuwd naar jou mening. Let me know in the comments below!

Something is wrong.
Instagram token error.

13 Replies to “** Review ** Fantastic Beasts and the Crimes of Grindlewald – Blogmas 19”

1. Deze paar weken geleden gezien echt geweldig maar ben het met je eens dat je vaker gezien moet hebben om alles helemaal te snappen want er gebeurt inderdaad heel erg veel maar Newt is zo geweldig echt 1 van mijn favoriete personages nu!

2. Ik vond er ook heel veel informatie in zitten ging me tijdens het kijken soms te snel en kon niet alles registreren Johnny depp was inderdaad geweldig als Grindlewald