Blogmas,  Health & More

Blogmas #6- Deze workout van 20 minuten kan je overal uitvoeren en verbrand mega veel calorieën

Blogmas #6- Deze workout van 20 minuten kan je overal uitvoeren en verbrand mega veel calorieën.

HIIT workouts zijn hot. Deze intensieve training is super populair en je verband er ook nog eens superveel calorieën mee. Niet iedereen heeft de tijd en ruimte om te sporten. Maar geen zorgen! Met deze 20 minuten durende workout kun jij altijd en overal sporten.

De HIIT workout.

Deze term hoor je steeds vaker voorbij komen tegenwoordig. Maar wat houdt deze workout precies in? De volledige naam van de HIIT workout is High Intensity Interval Training. Als je beginnend sporter bent. is dit precies wat je nodig hebt. Het is eigenlijk heel simpel: je gaat een aantal minuten heel intensief sporten en neemt dan een aantal minuten pauze.

Je hoeft hierdoor niet lang bezig te zijn om alsnog heel veel calorieën te verbranden. Deze trainingsmethode is één van de beste workouts om mee af te vallen. Het allermooiste aan de training is dat je weinig tijd en ruimte nodig bent.

Voordeel van de HIIT workout.

Lyuda Bouzinova (een personal trainer en fitness voedingsdeskundige) heeft een HIIT training bedacht die maar 20 minuten duurt. Ze verteld dat wanneer je de intensiviteit tijdens de training hoog houdt, je lichaam ook nog vet verbrand als je al gestopt bent met trainen. Je metabolisme is opgevoerd waardoor je vet blijft verbranden, ook al als je al gestopt bent met trainen dus.

Hoe werkt deze HIIT workout?

Doe je workout ook een lege maag (als dat mogelijk is). Hierdoor ben je lichter en kan je gemakkelijker bewegen. Omdat je niet voor lange tijd gaat trainen, hebben je spieren genoeg energie tijdens de training.

Je begint met een korte warming-up, waarna je een set van korte, intensieve bewegingen doet die invloed hebben op je hele lichaam. Je doet iedere set oefeningen in de training direct achter elkaar. Na de set neem je twee minuten rust. De korte rust tussendoor houdt je hartslag op peil en je verbrandt meer calorieën tijdens de workout. Dit zijn de oefeningen:

Burpees: 8 reps (herhalingen)

Tricep dips: 15 reps (herhalingen)

Snap jumps: 8 reps (herhalingen)

Leg raises: 15 reps (herhalingen)

Lunge jumps: 8 reps each side (herhaling beide kanten)

Sumo squat: 15 reps (herhalingen)

En deze workout doe je dus in zijn geheel drie keer achter elkaar. En na iedere oefening neem je een 2 minuten pauze.

Had jij al eens van deze HIIT workout gehoord? Wat is jouw workout geheim? Ik ben heel benieuwd! Let me know in the comments below!

Cannot get other user media. API shut down by Instagram. Sorry. Display only your media.

9 reacties

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.